I. Postanowienia ogólne
- Właścicielem sklepu MIKEA-SKLEP ONLINE jest firma:
Mikea-salon sprzedaży Paweł Cyrnal z siedzibą w Tychach 43-100, ul. Mikołowska 112, NIP: 646-176-53-99, tel.: 32-2180375, e-mail: sklep@mikea-tychy.pl, zwany Usługodawcą. - Regulamin określa warunki zawierania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Nabywcą może być pełnoletnia osoba fizyczna lub firma.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
II. Oferta sklepu
- Wszystkie podane ceny wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny podane w naszym sklepie są cenami brutto. Wyjątkiem mogą być ceny podawane w opisach produktów.
- Wszystkie produkty są fabrycznie nowe i objęte 2-letnią gwarancją producenta w przypadku osoby fizycznej i rocznej w przypadku zakupu na potrzeby firmy.
- Niektóre z oferowanych produktów mogą być w danej chwili niedostępne, o czym zostaną Państwo poinformowani przez pracownika Sklepu do 48 godzin od złożonego zamówienia.
- Sklep oferuje wyłączenie produkty marki Mikea a konfiguracja produktu zamawianego odbywa się za pomocą konfiguratora SEZAM, będącego własnością producenta, dostępnego pod adresem: https://sezam.mikea.eu/.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dostępność / działanie konfiguratora. Aby w pełni korzystać z funkcjonalności konfiguratora, Nabywca musi posiadać urządzenie z dostępem do Internetu pozwalające na poprawne wyświetlenie treści prezentowanych w konfiguratorze.”
- Każdy za zamawianych produktów jest produkowany na indywidualne zamówienie, w związku z czym termin realizacji podawany jest orientacyjnie z tolerancją 1 tygodnia. Jeśli wystąpią opóźnienia w realizacji z przyczyn nie zależnych od nas Nabywca zostanie o tym bezzwłocznie poinformowany.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena podana w konfiguratorze producenta SEZAM nie zawierają kosztów dostawy.
III. Zawarcie umowy sprzedaży i realizacja zamówienia.
- Nabywca składając zamówienie w Sklepie oświadcza zapoznanie się z niniejszym regulaminem i akceptuje jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Nabywca po wypełnieniu i przesłaniu formularza zamówienia, otrzymuje do 48 godzin w dni robocze, w wiadomości mailowej, potwierdzenie wraz ze specyfikacją zamawianego produktu, ceną łącznie z kosztami transportu oraz linkiem do dokonania płatności.
- W przypadku zakupu towaru bez opcji montażu zamówienie zostanie zrealizowane po wpłacie 100 % przedpłaty.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2. niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Płatność odbywa się za pośrednictwem bramki płatniczej iMoje, której operatorem jest ING Bank Śląski w wybranej przez Nabywcę formie. Brak dokonanej płatności w terminie do 7 dni roboczych powoduje automatyczną anulację złożonego zamówienia.
- Po zaksięgowaniu wpłaty Sklep informuję Nabywcę drogą mailową o skierowaniu zamówienia do realizacji.
- Sklep po zaksięgowaniu wpłaty, w terminie 4-8 tygodni dokonuje wysyłki zamówionego towaru na adres podany przez Nabywcę w formularzu zamówienia, o czym informuje Nabywcę drogą mailową na podany adres mailowy.
- Dostawa towaru odbywa się za pośrednictwem firm spedycyjnych lub innych dostawców świadczących komercyjne usługi transportowe. Rozładunek oraz ewentualne wniesienie towaru na teren posesji lub mieszkania leży w gestii Nabywcy i na jego koszt.
- Nabywca potwierdza spedytorowi odbiór zamówionego towaru na wskazanym dokumencie WZ. Faktura zakupowa wysyłana jest Nabywcy drogą mailową.
- Złożenie zamówienia przez Nabywcę jest równoznaczne z upoważnieniem do wystawienia faktury bez konieczności uzyskania jego podpisu.
IV. Formy płatności.
- Płatność za zamówione towary pobierana jest w formie 100% przedpłaty, zgodnie z wybraną formą w wypełnianym formularzu zamówieniowym.
- Nie ma możliwości dokonania płatności za pobraniem podczas odbioru zamówionego towaru.
- Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności iMoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach
- Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności iMoje umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, szybkiego przelewu z wybranych polskich banków, płatności odroczonej, płatności ratalnej lub systemu BLIK.
V. Czas realizacji zamówienia.
- Wszystkie nasze produkty produkowane są na indywidualne zamówienie, w związku z czym termin realizacji dla każdego z nich określany jest indywidualnie. Jeśli wystąpią opóźnienia w realizacji z przyczyn nie zależnych od nas Nabywca zostanie o tym bezzwłocznie poinformowany.
- Maksymalny czas realizacji to 8 tygodni. W przypadku zamówienia wraz z usługą montażu czas realizacji wydłuża się, zgodnie z ustaleniami umowy montażowej.
- Zamawiający informowany jest o etapach realizowanego zamówienia: przyjęcie zamówienia, zaksięgowanie wpłaty i rozpoczęcie realizacji, produkt w magazynie gotowy do wysyłki, wysyłka towaru, dostarczenie towaru i zakończenie realizacji zamówienia.
VI. Dostawa zamówionych produktów
- Zamówiony towar na czas transportu jest zabezpieczany w celu uniknięcia ewentualnych uszkodzeń podczas wysyłki, załadunku i rozładunku.
- Zamawiający / odbiorca zobowiązany jest do sprawdzenia towaru pod względem ilościowym, wad widocznych oraz poprawności zamówionego towaru – po sprawdzeniu podpisywany jest protokół odbioru towaru / WZ.
- W przypadku wysyłki towaru klient zobowiązany jest do sprawdzenia towaru przy odbiorze – przy podpisaniu listu przewozowego. Jeżeli towar przyjdzie uszkodzony należy spisać PROTOKÓŁ SZKODY – każdy przewoźnik musi mieć taki dokument przy sobie. Towar jest ubezpieczony na czas wysyłki – więc dokładne wypisanie i sfotografowanie przedmiotu jest konieczności i podstawą do dalszej reklamacji / zwrotu należności lub wysyłki nowego przedmiotu. Jeżeli szkoda zostanie spostrzeżona bez obecności kuriera – należy sprawę zgłosić do naszego Sklepu przed upływem 3 dni roboczych.
- Każdy towar jest dobrze zabezpieczony na czas wysyłki i sprawdzany przed realizacją zamówienia. Towar zawsze należy rozpakować, gdyż nawet nieuszkodzone opakowanie może skrywać wgnieciony produkt.
- Jeżeli opóźnienie w wydaniu/odbiorze towaru wynika z winy kupującego i przekracza 14 dni, Sklep zastrzega sobie prawo do naliczania kosztów składowania i zabezpieczania towaru w wysokości 0,3% wartości zamówienia brutto dziennie.
- W przypadku instalacji produktu – wydanie i odbiór towaru reguluje umowa z klientem.
- Zakupione w Sklepie produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski a pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej lub innego przewoźnika na adres podany w formularzu zamówienia.
- Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówiono towaru bez naliczania dodatkowych kosztów transportu. Odbiór odbywa się z magazynu Sklepu od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00, w soboty w godzinach 8.00-13.00, po uprzednim awizowaniu odbioru przez Zamawiającego min 24h przed planowanym odbiorem.
- Koszty dostawy Produktu pokrywa Zamawiający i wynoszą 300zł brutto za każdą 1szt. zamówionych drzwi. Informacja o kosztach dostawy zawarta jest w przesyłanym do Zamawiającego potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.
- Podany w pkt.9. koszt dotyczy wyłącznie drwi jednoskrzydłowych lub z dostawką stałą. W przypadku zamówienia drzwi z dostawką ruchomą (dwuskrzydłowych) koszty dostawy wyliczane są indywidualnie.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika.
VII. Zakup z montażem.
- Sklep oferuje możliwość realizacji zamówienia drzwi wraz z montażem pod warunkiem, że miejsce montażu zlokalizowane jest w promieniu 70 km od siedziby Sklepu.
- Koszty montażu ustalane są indywidualnie i podnoszą cenę produktu podaną przez konfigurator SEZAM, który ich nie uwzględnia.
- W przypadku zakupu z montażem istnieje na warunkach określonych w przepisach podatkowych zastosowanie stawki VAT 8%, zarówno w stosunku do zakupionych drzwi jak i usługi montażu.
- Zalecamy by montaż zakupionych drzwi został poprzedzony oględzinami i pomiarami ekipy montażowej.
- W przypadku zakupu z montażem Sklep skontaktuje się z Nabywcą w celu ustalenia szczegółów dalszego procesu realizacji zamówienia.
- Termin realizacji zamówienia w przypadku montażu produktu zostanie ustalony indywidualnie przez Sklep w Umowie Montażowej.
VIII. Gwarancja, reklamacje, zwroty, prawo do odstąpienia.
- Wszystkie produkty oferowane w naszym Sklepie są nieprefabrykowane, produkowane każdorazowo według indywidualnej specyfikacji Zamawiającego lub służą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb stąd prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- Każdy oferowany towar posiada polską kartę gwarancyjną. Każdy towar objęty jest 2-letnią gwarancją producenta.
- Reklamacje przyjmowane są wyłącznie drogą pisemną. Wypełniony formularz można złożyć osobiście w siedzibie firmy, przesłać drogą elektroniczną na adres sklep@mikea-tychy.pl bądź przesłać na adres firmy.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
IX. Dane osobowe i polityka prywatności.
- Informujemy o ochronie danych osobowych (polityce prywatności). Zgodnie z treścią ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 O Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926), wszystkie dane osobowe zebrane przez Mikea-salon sprzedaży Paweł Cyrnal będą wykorzystywane tylko do realizacji zamówień złożonych drogą elektroniczną. Nie będą one w szczególności udostępniane firmom współpracującym ze Sprzedawcą do jakichkolwiek celów, w tym marketingowych.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Mikea-salon sprzedaży Paweł Cyrnal. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Przetwarzanie Państwa danych osobowych pozwala nam na świadczenie usług m.in. utrzymanie Państwa konta, realizowania zamówień, kontakt związany z wykonaniem umowy, a także przesyłanie informacji marketingowych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania umowy oraz na czas zgodny z obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem przedawnienia roszczeń oraz zobowiązań podatkowych. Dane osobowe na przetwarzanie, których wyrazili Państwo zgodę będą przechowywane do czasu cofnięcia przez Państwa zgody.
X. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Składając zamówienie Nabywca akceptuje powyższy regulamin.
- Wszystkie wymienione produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
- Informacje dotyczące sprzętu prezentowanego na stronie sklepu są zgodne z danymi katalogowymi producenta Mikea.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.